یزدفردا "رئیس جمهور سابق کشورمان با تاکید بر اینکه اگر کسانی بخواهند، رای مردم را در انتخابات بی اثر کنند ساکت نمی نشیند، گفت:«يك جناح و يا يك شخص به تنهايي نمي‌تواند از بحرانها عبور كند. بايد همه دست در دست هم دهيم و به فكر مردم باشيم.»
به گزارش روابط عمومی دفتر حجت‌الاسلام والمسلمين خاتمي، وی در ديدار با  دبير كل حزب‌الله ايران و شوراي راهبردي ائتلاف حزب‌الله ايران با اشاره به اينكه حضور حزب‌الله در صحنه سياسي كشور و انتخابات آينده مؤثرو اميدبخش است ؛ به بیان دغدغه‌هاي خود در خصوص شرايط سياسي، اقتصادي و بين‌المللي كشورپرداخت.
رييس موسسه بين المللي گفتگوي فرهنگها و تمدنها با تأكيد بر حفظ ارزشهاي انقلاب اسلامي و حضور مردم در صحنه انتخابات، افزود:«حكومت بايد توسط مردم با مردم و براي مردم باشد و قانون اساسي نيز بر اين واقعيت تأكيد دارد.»
وی تصریح کرد:«در دولت آينده بايد برنامه و رويكرد نظام براساس چشم‌انداز 20 ساله و سياستهاي ابلاغي مقام معظم رهبري تعيين شود و نبايد توقعات بيجا براي مردم ايجاد كرد.»
سيد محمد خاتمي با تاکید بر اینکه «اگر بيايم بايد با پشتوانه رأي مردم باشد تا دولت آينده بتواند از بحرانهاي موجود بخوبي عبور كند»، اظهار داشت:«نبايد در ذهن مردم اين تداعي ايجاد شود كه رأي آنها در انتخابات آينده اثر ندارد و حتي بعضي‌ها ممكن است احساس تكليف ‌كنند كه خلاف قانون اقدام كنند. در اين شرايط من پاسخي براي مردم و خداي خود ندارم كه ساكت بنشينم.»
رييس بنياد باران، ادامه داد:«در انتخابات آينده بايد فكر اين باشيم كه مشكلات كشور حل شود. يك جناح و يا يك شخص به تنهايي نمي‌تواند از بحرانها عبور كند. بايد همه دست در دست هم دهيم و به فكر مردم باشيم.»
خاتمي با اشاره به زمان ریاست جمهوری خود، گفت:«در آن دوران سعي كردم تمام مشكلات كشور با همديگر ديده شود و همه مردم را ديدم نه تنها طرفداران خودرا.»
رئیس موسسه بين المللي گفتگوی فرهنگها و تمدنها افزود:«هرگز از ارزشهاي اسلامي، انقلابي، روحانيت و ولايت عبور نكردم هر چند كه حق حاكميت مردم بر سرنوشت را نيز اصيل ترين ارزشهاي انقلاب دانستم و مي دانم و بر آن تاكيد كرده و مي كنم.»
رئیس جمهور سابق کشورمان تصریح کرد:«در جامعه جوان ایران سعي كردم از ريزش جلوگيري و رويش را بوجود آورم.»
سيد محمد خاتمي در پايان خاطر نشان کرد:«اميدوارم حزب‌الله به معناي واقعي و قرآني آن بتواند جايگاه خود را براي دفاع از جمهوريت و اسلاميت نظام ايفاء كند.»

در ابتداي اين ديدار صميمانه برنامه‌هاي شوراي راهبردي و فعاليتهاي حزب‌الله ايران توسط آيت‌الله محمدباقر خرازي دبير كل حزب‌الله ايران و دبير شوراي راهبردي ائتلاف حزب‌الله، دكتر حسين كنعاني‌مقدم و حجت‌الاسلام هادي غفاري؛ عضو شوراي مركزي و دبير ادوار نمايندگان مجلس شوراي اسلامي حزب‌الله ارائه شد.
در اين ديدار الگوهاي حزب‌الله در دولت آينده كه دولت نوسازي، كار و انديشه است، تبیین شد.
همچنین در این دیدار اعضای شورای راهبردی حزب الله بر این نکته تاکید کردند که پيروز نهايي انتخابات بايد مردم باشند و لبخند رضايت مردم از حاكميت ديده شود و اصولگرايي و اصلاح‌طلبي بدون واقع‌گرايي نمي‌تواند مسائل و مشكلات مردم را حل كند.
آنها تصریح کردند که مردم از دولتمردان، حل مشكلات اساسي كشور را خواهان هستند و يك جانبه‌گرايي در دولت و قوه مجريه باعث مي‌شود كه مردم خود را در سود و زيان دولت شريك ندانند.
همچنین، در اين ديدار اعلام شد كه خط قرمز اين ائتلاف با تعامل در انتخابات آينده، ولايت فقيه با همان تفسير و الگوي امام خميني (رض) مي‌باشد و دولت آينده بايد دولت ائتلافي با حضور همه خانواده انقلاب اسلامي باشد و روحانيت، مرجعيت، فقاهت و ولايت محور اصلي انقلاب و جمهوري اسلامي است و مشروعيت و مقبوليت نظام با تعريف چپ و راست به بيراهه مي‌رود و اينها در عرض هم نمي‌باشند بلكه در طول يكديگر بوده و نبايد تفكيك براي آن قائل شد.
در اين ديدار دغدغه‌هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي و بين‌المللي مطرح گرديد و اعلام شد در شرايط حساس كنوني بايد تمام نيروهاي دلسوز نظام وارد صحنه شده و با مشاركت در انتخابات آينده ساختار سياسي كشور را براي حركت به سمت تكامل و پيشرفت و توسعه كشور با حفظ آرمانهاي انقلاب اسلامي پيش برند .
در پایان، اعضای شورای راهبردی حزب الله از سيد محمد خاتمي درخواست کردند که برنامه‌هاي آينده و كابينه آينده را در معرض نظرسنجي مردم قرار دهند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا